Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSheridan, Susan M.; Meegan, Sean P.; Eagle, John W.
TitelAssessing the Social Context in Initial Conjoint Behavioral Consultation Interviews: An Exploratory Analysis Investigating Processes and Outcomes.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 17 (2002) 3, S.299-324Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterBehavior Modification; Consultants; Consultation Programs; Counselor Teacher Cooperation; School Psychologists; Social Environment; Student Behavior
AbstractIn this exploratory study, the communicative process in conjoint behavioral consultation was investigated with a coding system designed to measure two dimensions of communication (i.e., influence and involvement). Results indicated that CBC meetings were characterized by a high degree of affiliation among participants; however, few significant relationships were identified between the exchanges and outcomes. (Contains 70 references and 5 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: