Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaills, Luke; Bell, Sherrin; Greensill, Bridget; Wilcox, Louise
TitelBridging the Gap between Beginning Teachers and Isolated/Rural Communities.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 12 (2002) 1, S.55-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterBeginning Teacher Induction; Beginning Teachers; Community Attitudes; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Geographic Isolation; Preservice Teacher Education; Rural Areas; Rural Education; School Community Relationship; Social Isolation; Teacher Attitudes; Australia
AbstractStrategies for easing the transition of beginning teachers in isolated rural communities are discussed. Preservice teachers should spend time in a variety of schools and cultivate a positive outlook toward rural teaching. Meet-the-teacher nights and adopt-a-teacher schemes build rapport between teachers and community. Support from principals, the district, and experienced teachers is important. (Contains 23 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: