Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMenter, Ian
TitelBorder Crossing - Teacher Supply and Retention in England and Scotland.
QuelleIn: Scottish Educational Review, 34 (2002) 1, S.40-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-9072
SchlagwörterComparative Education; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Job Satisfaction; Politics of Education; Preservice Teacher Education; Quality of Working Life; Teacher Persistence; Teacher Recruitment; Teacher Shortage; Teaching Conditions; United Kingdom (England); United Kingdom (Scotland)
AbstractTeacher supply and recruitment, teacher pay and working conditions, institutional structures, and policy contexts are compared for England and Scotland. In Scotland, the fundamental approach to teacher employment and retention is based on rewarding teachers and improving conditions. The exaggerated centralization of English education policy, with new hurdles added for every small improvement, has contributed to its teacher shortage. (Contains 27 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scottish Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: