Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrendeville, Jo-Anne; Ross-Allen, Jane
TitelThe Transition Process in the Early Years: Enhancing Speech-Language Pathologists' Perspectives.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 33 (2002) 2, S.130-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterLeitfaden; Cooperation; Educational Practices; Family School Relationship; Interdisciplinary Approach; Kindergarten; Language Impairments; Preschool Education; Speech Impairments; Therapists; Transitional Programs
AbstractThis article provides information from a speech-language perspective pertaining to transitions in the early years, especially between preschool settings and kindergarten. It highlights challenges in transition and delineates critical components of transition planning including family-school partnerships, collaboration, and written policies and procedures. The article concludes with a set of best practices to guide a model for early transition. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: