Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStecher, Brian M.; Hamilton, Laura S.
TitelPutting Theory to the Test.
QuelleIn: Rand Review, 26 (2002) 1, S.16-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Standards; Accountability; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Standardized Tests; Student Evaluation
AbstractFederal law mandates regular testing of students' reading and mathematics achievement. There is no guarantee that the law's strict accountability provisions will promote student achievement. States must design their accountability systems to prevent unintended negative results. Discusses likely effects of the law, describing steps states can take to maximize the benefits and minimize the harm of test-based accountability systems. (SM)
AnmerkungenRand Review, P.O. Box 2138, Santa Monica, CA 90407-2138. Tel: 877-584-8642 (Toll Free); e-mail: order@rand.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: