Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPortes, Alejandro
TitelEnglish-Only Triumphs, but the Costs are High.
QuelleIn: Contexts, 1 (2002) 1, S.10-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1536-5042
SchlagwörterAcademic Achievement; Acculturation; Bilingual Education; Bilingual Students; Bilingualism; Educational Benefits; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Family Influence; Immigrants
AbstractExplores the issue of English-only versus bilingual education by focusing on whether complete language assimilation is desirable for immigrant children and their families. Discusses the benefits of bilingualism, such as students exhibiting greater self-esteem, the benefits for immigrant families, and advantages for the labor market. Highlights the bilingual education debate. (CMK)
AnmerkungenUniversity of California Press, Journals Division, 2000 Center Street, Suite 303, Berkeley, CA 94704-1223.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contexts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: