Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFollo, Gro
TitelA Hero's Journey: Young Women among Males in Forestry Education.
QuelleIn: Journal of Rural Studies, 18 (2002) 3, S.293-306Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-0167
SchlagwörterEducational Environment; Empowerment; Females; Foreign Countries; Forestry; Gender Issues; Secondary Education; Secondary School Students; Sex Differences; Sex Role; Student Attitudes; Student Experience; Teacher Attitudes; Vocational Education; Womens Education; Norway
AbstractNorwegian girls' experiences in secondary school forestry courses were analyzed in terms of the "hero's journey" archetypal myth. Interviews with 12 girls and 11 boys in forestry courses indicated that girls were capable and fit for practical forestry work, gender attitudes were not a barrier, and girls did not meet opposition from male students or teachers. (Contains 51 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Rural Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: