Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalsh, Jean
TitelProject Adventure's Programs for Youth at Risk: A Developing Continuum.
QuelleIn: Zip Lines: The Voice for Adventure Education, (2002) 44, S.18-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1529-5982
SchlagwörterAdolescents; Adventure Education; Behavior Modification; Counseling; Daily Living Skills; Day Programs; Delinquent Rehabilitation; Drug Rehabilitation; High Risk Students; Milieu Therapy; Nontraditional Education; Residential Programs; Secondary Education; Self Management
AbstractProject Adventure has seven programs for at-risk and adjudicated youth in Georgia, all using adventure counseling to help youth confront and manage their behaviors. Some programs are day programs for suspended students that involve family counseling and work. Others are residential programs for drug addicts, sexual offenders, and other adjudicated youth. Most recently, an aftercare program teaches daily living skills. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zip Lines: The Voice for Adventure Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: