Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Sally N.; Clark, Donald C.
TitelCollaborative Decision Making: A Promising but Underused Strategy for Middle School Improvement. Middle School Leadership.
QuelleIn: Middle School Journal, 33 (2002) 4, S.52-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-0771
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Classroom Environment; Cooperation; Cooperative Learning; Educational Improvement; Educational Quality; Middle School Teachers; Middle Schools; Participative Decision Making; Partnerships in Education; Principals; School Administration; Teacher Attitudes; Teacher Participation
AbstractExamines collaborative decision making in middle schools and methods to facilitate this underused strategy. Examines research on collaboration in the areas of school environment, classroom instruction, student learning, and decision making in schools. Factors of successful environments are examined including principal commitment, trust, focus on teaching and learning, teacher involvement, parent and community involvement, professional development, and time opportunities. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Middle School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: