Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enObiakor, Festus E.; Utley, Cheryl A.; Smith, Ramel; Harris-Obiakor, Pauline
TitelThe Comprehensive Support Model for Culturally Diverse Exceptional Learners: Intervention in an Age of Change.
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 38 (2002) 1, S.14-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
SchlagwörterCase Studies; Cooperative Programs; Cross Cultural Training; Cultural Awareness; Cultural Differences; Delivery Systems; Disabilities; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Family School Relationship; Minority Group Children; Multicultural Education; Professional Development; School Community Relationship
AbstractThis article discusses how students, teachers, families, communities, and government can work together using the Comprehensive Support Model (CSM) as an intervention for culturally diverse learners with exceptionalities. Embedded in the discussion are cases that illustrate functions of CSM. The incorporation of multicultural education within the CSM framework is discussed. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: