Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Carolyn; Copeland, Susan R.; Agran, Martin; Wehmeyer, Michael L.; Rodi, Michael S.; Presley, Judith A.
TitelUsing Self-Monitoring To Improve Performance in General Education High School Classes.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 3, S.262-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAdolescents; Behavior Modification; Cues; High Schools; Inclusive Schools; Individualized Education Programs; Instructional Effectiveness; Mental Retardation; Pictorial Stimuli; Secondary Education; Self Management; Visual Stimuli
AbstractA study examined the effects of self-monitoring on selected social and academic behaviors of four high school students with mental retardation in inclusive classes. Occurrences of self-monitoring were associated with improvement in target behaviors. In addition, teachers and classmates perceived improved performance of target behaviors when students used the self-monitoring strategies. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: