Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParker, David R.; Benedict, Kenneth B.
TitelAssessment and Intervention: Promoting Successful Transitions for College Students with ADHD.
QuelleIn: Assessment for Effective Intervention, 27 (2002) 3, S.3-24Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-2477
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Attention Deficit Disorders; Clinical Diagnosis; College Students; Eligibility; Evaluation Methods; Postsecondary Education; Psychological Evaluation; Student Evaluation; Symptoms (Individual Disorders); Transitional Programs
AbstractBased upon recent trends among college students with attention deficit/hyperactivity disorder, an alternative model of assessment that transcends test-centered approaches is proposed. Differential diagnosis and comorbidity, medication management, and common maladaptive behavior patterns needing assessment, treatment, and prevention are discussed, along with the role of postsecondary service providers. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment for Effective Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: