Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrland-Barak, Lily
TitelThe Impact of the Assessment of Practice Teaching on Beginning Teaching: Learning To Ask Different Questions.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 29 (2002) 2, S.99-122Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterBeginning Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Student Teaching
AbstractExamined the impact of student teaching assessment on teaching and the synchrony between assessment and performance in passing from practice teaching to teaching, noting the perspectives of five outstanding student teachers. Data from portfolios, evaluation forms, feedback sessions, interviews, and written stories highlighted how students teachers could make use of their assessment to mediate understandings in real-life teaching contexts. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: