Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreidus, Helen
TitelTeacher Education Faculty as Supervisors/Advisors/Facilitators: Playing Multiple Roles in the Construction of Field Work Experiences.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 29 (2002) 2, S.65-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterElementary Secondary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Placement; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Educators; Teacher Role
AbstractExamined the vision of student teaching in the Bank Street College for Reading and Literacy Program and the advisor's role in this process. Data from surveys of program alumnae, student feedback forms, student-advisor conferences, and weekly conference groups indicated that advisor roles included prospector, dramaturge, coach, and negotiator. Respondents found the weekly conference group very beneficial. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: