Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCobern, William W.; Loving, Cathleen C.
TitelScientific Worldviews: A Case Study of Four High School Science Teachers.
QuelleIn: Electronic Journal of Science Education, 5 (2000) 2Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-3430
SchlagwörterScience Instruction; Science Teachers; Scientific Principles; Secondary Education; Sociocultural Patterns; Teacher Attitudes; World Views
AbstractUses ideas about nature held by four high school science teachers to illustrate how any abstract notion of a scientific worldview does not adequately describe the perspectives of scientifically knowledgeable individuals such as competent secondary school science teachers. Effective science education helps students develop an understanding of science within broader cultural contexts that include both those who do science and the students themselves. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: