Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlanchett, Wanda J.; Wolfe, Pamela S.
TitelA Review of Sexuality Education Curricula: Meeting the Sexuality Education Needs of Individuals with Moderate and Severe Intellectual Disabilities.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 27 (2002) 1, S.43-57Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Curriculum; Curriculum Design; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Severe Mental Retardation; Sex Education; Sexuality; Teaching Methods
AbstractThis review evaluates the 12 sexuality education curricula that were recommended by the Sexuality Information Education Center of the United States as appropriate for students with special needs. Goals, curriculum concepts, instructional methods, curriculum development, and suggested adaptations are discussed, along with key considerations when choosing an appropriate curriculum. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: