Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBullis, Michael; Moran, Tim; Benz, Michael R.; Todis, Bonnie; Johnson, Michael D.
TitelDescription and Evaluation of the ARIES Project: Achieving Rehabilitation, Individualized Education, and Employment Success for Adolescents with Emotional Disturbance.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 25 (2002) 1, S.41-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterCareer Education; College School Cooperation; Cooperative Programs; Delivery Systems; Demonstration Programs; Education Work Relationship; Emotional Disturbances; Employment; Rehabilitation; Secondary Education; Services; Transitional Programs
AbstractA cooperative project of the University of Oregon and Springfield, Oregon, School District provided adolescents with emotional disturbances with a transition specialist to develop a service delivery plan and access services. Self-determination, competitive vocational placements, and educational support were emphasized. Project impact on participants was positive and participants, educators and social service workers viewed the model as effective. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: