Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSartor, Carolyn E.; Youniss, James
TitelThe Relationship between Positive Parental Involvement and Identity Achievement during Adolescence.
QuelleIn: Adolescence, 37 (2002) 146, S.221-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8449
SchlagwörterAdolescents; High School Students; High Schools; Identification (Psychology); Parent Child Relationship; Parent Participation; Sex Differences
AbstractExamines the relationship between adolescent identity achievement and parental support, social monitoring, and school monitoring among 10th and 12th graders. Parental support and monitoring of social and school activities were significant predictors of identity achievement across age and gender. Results also suggest the association between parental involvement and identity achievement differs by gender and changes as a function of age. (Contains 21 references and 3 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: