Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewmann, Fred M.; Smith, BetsAnn; Allensworth, Elaine; Bryk, Anthony S.
TitelImproving Chicago's Schools: School Instructional Program Coherence.
QuelleIn: ERS Spectrum, 20 (2002) 2, S.38-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-7874
SchlagwörterAcademic Achievement; Coherence; Educational Improvement; Elementary Education; Instruction; Instructional Innovation; Instructional Leadership; Principals
AbstractDescribes instructional program coherence and how it should promote student achievement by assisting student learning and engagement and teacher effectiveness. Examines relationship between instructional program coherence and principal leadership in 11 Chicago elementary schools. Finds schools that ranked high in instructional program coherence had stronger principal leadership than lower ranking schools. Draws implications for educational leaders. (Contains 23 references.) (PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ERS Spectrum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: