Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlowers, Lamont A.
TitelThe Impact of College Racial Composition on African American Students' Academic and Social Gains: Additional Evidence.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 43 (2002) 3, S.403-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Colleges; Black Students; College Environment; College Students; Higher Education; Interpersonal Competence; Predictor Variables; Questionnaires; Social Adjustment; Student Adjustment; College Student Experiences Questionnaire
AbstractThe College Student Experiences Questionnaire (CSEA) was used to estimate the impact of attending a historically Black college or university on social and academic outcomes in college. Findings extend previous research by suggesting attendance at a historically Black college significantly enhances academic and social growth of students. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: