Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOzkaya, Ali Riza
TitelConceptual Difficulties Experienced by Prospective Teachers in Electrochemistry: Half-Cell Potential, Cell Potential, and Chemical and Electrochemical Equilibrium in Galvanic Cells.
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 79 (2002) 6, S.735-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
SchlagwörterChemical Equilibrium; Chemistry; Electrochemistry; Higher Education; Misconceptions; Preservice Teachers; Science Education; Secondary Education; Teacher Education
AbstractA previous study of prospective teachers found that students from different countries and different levels of electrochemistry hold common misconceptions, indicating that concepts were presented to them poorly. Reports on how prospective teachers' scientifically incorrect ideas were used to form assertion-reason-type questions and how these questions were used to identify previously unreported conceptual difficulties related to these ignored concepts. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: