Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeslandes, Rollande; Rousseau, Nadia; Royer, Nicole
TitelCollaboration Ecole-Famille-Communaute: Etude sur la Perception des Connaissances et le Sentiment de Competence des Etudiants Inscrits en Formation Initiale en Enseignement. (School-Family-Community Collaboration: Study on the Perception of Knowledge and the Feeling of Competence in Pre-Service Teachers.)
QuelleIn: Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative, 36 (2002) 1, S.27-52Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0701
SchlagwörterElementary Secondary Education; Knowledge Base for Teaching; Knowledge Level; Perception; Preservice Teachers; Secondary School Teachers; Self Concept; Self Efficacy; Self Esteem; Teacher Attitudes
AbstractDiscusses pre-service teachers' perceptions of their knowledge level and their self-efficacy regarding family-school-community collaboration. Reports on a study in which a significant number of students reported a lack of knowledge and self-efficacy regarding parent-teacher conferences, workshops for parents, and other issues. States that high school pre-service teachers indicated feeling less prepared than pre-school or elementary teachers. (Contains 69 references.) (AUTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: