Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBanks, James A.
TitelRace, Knowledge Construction, and Education in the U.S.A.: Lessons from History.
QuelleIn: Race, Ethnicity and Education, 5 (2002) 1, S.7-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1361-3324
SchlagwörterBlacks; Civil Rights; Cultural Influences; Democratic Values; Ethnicity; Political Issues; Racial Attitudes; Racial Factors; Research; Social Influences; Transformative Learning; United States History
AbstractExamines research and literature on race and ethnic groups published between 1911-2000, documenting how knowledge created by social scientists, historians, and intellectuals reflects social and cultural contexts and political and economic interests. Notes the competing paradigms and explanations developed in each historical period, explaining that transformative knowledge, when combined with action, helps democratize society and its institutions. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Race, Ethnicity and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: