Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMyles, Brenda Smith; Hilgenfeld, Tracy D.; Barnhill, Gena P.; Griswold, Deborah E.; Hagiwara, Taku; Simpson, Richard L.
TitelAnalysis of Reading Skills in Individuals with Asperger Syndrome.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 17 (2002) 1, S.44-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1088-3576
SchlagwörterAsperger Syndrome; Autism; Decoding (Reading); Elementary Secondary Education; Independent Reading; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Habits; Reading Skills; Silent Reading; Student Characteristics
AbstractA study examined the reading performance of 16 individuals (ages 6-16) with Asperger syndrome. The Classroom Reading Inventory found students exhibited reading levels commensurate with their grade levels on Instructional, Frustration, and Listening Capacity. Silent Reading and Independent Reading levels, however, were below grade level. (Contains 7 references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Autism and Other Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: