Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPocock, Al; Lambros, Stan; Karvonen, Meagan; Test, David W.; Algozzine, Bob; Wood, Wendy; Martin, James E.
TitelSuccessful Strategies for Promoting Self-Advocacy among Students with LD: The LEAD Group.
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 37 (2002) 4, S.209-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
SchlagwörterCommunity Education; High Schools; Learning Disabilities; Program Design; Secondary Education; Self Advocacy; Self Determination; Social Support Groups; Student Empowerment; Student Rights; Teaching Methods
AbstractThis article describes methods used by one school district to promote self-advocacy skills for students with learning disabilities. Through multicomponent group activities, students learned about their strengths and disabilities and how to advocate for educational needs and rights. Advocacy skills were applied to leadership roles, mentoring, and community education activities. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: