Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMyrick, Cecilia J.
TitelFacilitating African Identity Development: Critical Literacy Books for African College Students.
QuelleIn: Journal of Black Studies, 32 (2002) 4, S.375-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9347
SchlagwörterAfrican Culture; Afrocentrism; Black Students; College Students; Culturally Relevant Education; Higher Education; Literacy Education; Racial Identification
AbstractInvestigated African-descent college students' perspectives toward their African identity and how students with different perspectives reacted to immersion into an African-centered literacy curriculum. Five prevailing perspectives emerged: indifferent, resentful, hostile, accepting, and African centered (only one student was African centered). Certain books were more appropriate for students at certain points in their African identity development. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Black Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: