Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNelson-Graham, Teresa
TitelA Review of Technology, Curriculum, and Professional Development: Adapting Schools To Meet the Needs of Students with Disabilities by John Woodward and Larry Cuban.
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 16 (2001) 4, S.57-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
SchlagwörterRezension; Augmentative and Alternative Communication; Classroom Techniques; Curriculum; Disabilities; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Knowledge Base for Teaching; Postsecondary Education; Teacher Education Programs; Teacher Role
AbstractThis article discusses "Adapting Schools To Meet the Needs of Students with Disabilities" (John Woodward and Larry Cuban), a publication on the implementation of technology to meet the needs of students with disabilities. It summarizes chapters that address augmentative and alternative communication, integrating technology into the curriculum, and professional development. (Contains 10 references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: