Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaro, Patricia; Ogunnaike, Oluyomi
TitelInternational Adoption: Strategies in Early Childhood Classrooms To Help Facilitate Success. Developmentally Appropriate Practice.
QuelleIn: Journal of Early Education and Family Review, 9 (2001) 2, S.6-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-6603
SchlagwörterLeitfaden; Adopted Children; Attachment Behavior; Classroom Environment; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Emotional Adjustment; Emotional Development; Nutrition; Parent Child Relationship; Preschool Curriculum; Social Adjustment; Young Children
AbstractDescribes developmental interventions, attachment issues, curricular ideas, and nutritional considerations that can facilitate successful integration into U.S. early childhood environments of children adopted from overseas. Asserts that early childhood educators can nurture adopted children's development by arranging a conducive environment, documenting children's development, facilitating attachments, and maintaining frequent communication with parents. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Education and Family Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: