Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLindjord, Denise
TitelFamilies of Economically Disadvantaged Backgrounds and Children's School Performance: Challenges and Opportunities. Family Review.
QuelleIn: Journal of Early Education and Family Review, 9 (2001) 2, S.4-5Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-6603
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Divorce; Early Childhood Education; Early Intervention; Family (Sociological Unit); Family Environment; Family Needs; Poverty; Public Policy; School Readiness; Well Being
AbstractArgues that economic and social disadvantage experienced very early is more damaging than poverty experienced later in life. Asserts that poor children will perform better in school if the condition of their education and families is improved and questions whether the political will exists to change public policies to improve the circumstances of disadvantaged families. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Education and Family Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: