Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Zhe; Siegler, Robert S.
TitelAcross the Great Divide: Bridging the Gap between Understanding of Toddlers' and Older Children's Thinking.
QuelleIn: Monographs of the Society for Research in Child Development, 65 (2000) 2, S.1-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-976X
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Development; Individual Differences; Learning Strategies; Models; Prior Learning; Problem Solving; Sex Differences; Theories; Thinking Skills; Toddlers
AbstractAnalyzed 1.5- and 2.5-year-olds' problem solving and learning. Found that changes in toddlers' strategies could be assessed reliably on a trial-by-trial basis, that changes followed the basic form predicted by the overlapping waves model, and that analyses could reveal information about the qualitative and quantitative aspects of their learning. Toddlers emerged as active learners who integrated their own problem-solving efforts with previous instruction. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Monographs of the Society for Research in Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: