Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRowland, Fytton; Rubbert, Iris
TitelAn Evaluation of the Information Needs and Practices of Part-Time and Distance-Learning Students in the Context of Educational and Social Change through Lifelong Learning.
QuelleIn: Journal of Documentation, 57 (2001) 6, S.741-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0418
SchlagwörterAcademic Libraries; Access to Information; Continuing Education; Distance Education; Foreign Countries; Higher Education; Information Sources; Internet; Lifelong Learning; Nontraditional Education; Researchers; User Needs (Information); United Kingdom
AbstractPresents findings of a study evaluating the information requirements and practices of part-time and distance-learning students in the United Kingdom. Results show university libraries considered in the sample often do not cater for the needs of part-time and distance learners, which leads to an increasing use of the Internet and employer resources as a substitute for traditional information channels. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Documentation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: