Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRedmond, Sean M.; Johnston, Susan S.
TitelEvaluating the Morphological Competence of Children with Severe Speech and Physical Impairments.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 44 (2001) 6, S.1362-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterChildren; Elementary Secondary Education; Grammar; Morphemes; Morphology (Languages); Multiple Disabilities; Physical Disabilities; Receptive Language; Severe Disabilities; Speech Impairments; Verbs
AbstractThis study used grammaticality judgments to measure the sensitivity of four school-age children with severe speech and physical impairments (SSPI) to different morphological errors. Results indicated that the SSPI children and control groups made similar judgments. Participants with SSPI had greater difficulty detecting tense-marking errors involving regular verbs. Implications for improving clinical assessments with this population are discussed. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: