Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHextall, Ian; Mahony, Pat; Menter, Ian
TitelJust Testing? An Analysis of the Implementation of "Skills Tests" for Entry into the Teaching Profession in England.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 27 (2001) 3, S.221-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterBasic Skills; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Literacy; Numeracy; Preservice Teacher Education; Student Evaluation; Student Teachers; Teacher Competencies; United Kingdom (England)
AbstractEvaluated the literacy and numeracy skills tests currently required for entry into teaching in England. Interviews with students, teachers, administrators, and other stakeholders indicated that teachers and student teachers were frustrated and stressed by the requirement. Institutions varied in their approaches to testing. Testing imposed a huge strain on institutional resources. Many respondents expressed concern about test reliability and validity. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: