Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKitajima, Ruy
TitelThe Effect of Instructional Conditions Upon Students' Vocabulary Retention: Output Activities versus Input Dominant Activities.
QuelleIn: Applied Language Learning, 12 (2001) 1, S.55-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6791
SchlagwörterCollege Students; Error Correction; Higher Education; Interviews; Japanese; Language Maintenance; Linguistic Input; Second Language Instruction; Second Language Learning; Task Analysis; Verbs; Vocabulary
AbstractExamines whether there is a strong relationship between second language learners' noticing of benefactive auxiliary verbs and their use in communication. Participants were university students who had acquired Japanese at home without receiving any formal instruction. Data were collected in face-to-face interviews, an interpretation task with 20 sentences involving the BFs and a correction task. Results are discussed. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: