Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoni, Karen B.; Jobling, Anne
TitelReading-Related Literacy Learning of Young Adults with Down Syndrome: Findings from a Three Year Teaching and Research Program.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 48 (2001) 4, S.377-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Downs Syndrome; Educational Technology; Emergent Literacy; Foreign Countries; Internet; Postsecondary Education; Reading Instruction; Reading Strategies; Social Integration; Young Adults; Australia
AbstractFollowing an examination of the ways in which literacy is taught in the Literacy and Technology Hands-On (LATCH-ON) project at the University of Queensland, Australia, this article describes some of the reading-related literacy learning of 17 young adults with Down syndrome who participated in the 2-year course. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: