Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Anne
TitelA Faceless Bureaucrat Ponders Special Education, Disability, and White Privilege.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 26 (2001) 3, S.180-88Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterStellungnahme; Classification; Cultural Awareness; Cultural Influences; Delivery Systems; Disabilities; Educational Discrimination; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Labeling (of Persons); Minority Group Children; Multicultural Education; Special Education
AbstractThe first part of this article critiques categorical approaches to special education, overrepresentation of minority children in special education, inclusion and exclusion, and white privilege. The second part of the article describes the potential of multicultural education, transformation, and participatory leadership approaches to address the issues raised in the critique. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: