Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJose, Paul E.; Huntsinger, Carol S.; Huntsinger, Phillip R.; Liaw, Fong-Ruey
TitelParental Values and Practices Relevant to Young Children's Social Development in Taiwan and the United States.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 31 (2000) 6, S.677-702Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterChild Rearing; Chinese Americans; Cultural Differences; Early Childhood Education; Foreign Countries; Interpersonal Competence; Kindergarten Children; Parent Attitudes; Parent Child Relationship; Preschool Children; Social Development; Social Values; Taiwan
AbstractCompared self-reported parental values and child-rearing practices and teacher-reported and observed children's social skills among families of young children who were first-generation Chinese Americans, European Americans, or Taiwanese Chinese. All Chinese parents more strongly endorsed traditional Chinese values and exerted more parental control than did European American parents. Child social competence did not differ significantly by group. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: