Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDembo, Myron H.
TitelLearning to Teach Is Not Enough: Future Teachers Also Need To Learn How To Learn.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 28 (2001) 4, S.23-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterEducational Psychology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Learning Strategies; Preservice Teacher Education; Student Motivation; Study Skills
AbstractDiscusses the role of educational psychology in teacher education, recommending a major change in the content and methods for teaching human learning in preservice education; reconceptualizing educational psychology and describing self- regulation; highlighting an applied educational psychology course; and recommending that preservice teachers learn how to complete a self-study to improve some aspects of their motivation and learning strategies. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: