Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJager, Stephan; Wilkening, Friedrich
TitelDevelopment of Cognitive Averaging: When Light and Light Make Dark.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 79 (2001) 4, S.323-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAddition; Adults; Age Differences; Bias; Children; Cognitive Development; Cognitive Processes; Color; Comparative Analysis; Difficulty Level; Perceptual Development; Performance Factors; Visual Perception
AbstractTwo experiments examined developmental changes in reasoning about intensive quantities--predicting mixture intensity of pairs of liquids with different intensities of red color. Results showed that cognitive averaging in this domain developed late and slowly. Predominating up to 12 years was an extensivity bias, a strong tendency to use rules that held for extensive but not intensive quantities. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: