Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraxton, John M.; Mundy, Meaghan E.
TitelPowerful Institutional Levers To Reduce College Student Departure.
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 3 (2002) 1, S.91-118Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
SchlagwörterStellungnahme; Academic Persistence; College Programs; College Students; Dropout Research; Dropouts; Higher Education; School Holding Power; Student Adjustment; Student Attrition; Student College Relationship; Theory Practice Relationship; Withdrawal (Education)
AbstractClassifies 47 recommendations gleaned from the articles appearing in this special issue according to their consistency with Tinto's three principles of effective student retention. Orders recommendations by the institutional domain most likely to implement them. Views the recommendations as multiple, powerful levers to reduce college student departure. (EV)
AnmerkungenBaywood Publishing Company, Inc., 26 Austin Ave., P.O. Box 337, Amityville, NY 11701 ($132 institutions; $47 individuals, plus $7.50 postage U.S. and Canada). Tel: 631-691-1270; Toll free: 800-638-7819; Fax: 631-691-1770; Email: baywood@baywood.com; Web site: http://baywood.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: