Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Greer
TitelTeacher Reflection Narratives: A Poststructural Approach.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 27 (2001) 2, S.199-200Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Personal Narratives; Picture Books; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Australia
AbstractSuggests that teacher research based on narrative inquiry must question the truth of teacher narratives and seek multiple critical readings from varied analytic approaches. Research on Australian preservice teachers' visual and written narratives (picture books) about different aspects of their professional practice indicates that this method is a viable alternative to written and spoken narratives when reflecting on professional matters. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: