Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAgbo, Seth A.
TitelEnhancing Success in American Indian Students: Participatory Research at Akwesasne as Part of the Development of a Culturally Relevant Curriculum.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 40 (2001) 1, S.31-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAcademic Standards; American Indian Education; Biculturalism; Cultural Context; Culturally Relevant Education; Curriculum Development; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Multicultural Education; Participatory Research; Teacher Education
AbstractParticipatory research by the State University of New York at Potsdam and the Mohawk Nation involved community discussion groups, which established needs for bicultural education for Indian students, the use of Mohawk culture as the arena for curriculum development, development of Mohawk cultural standards, and teacher training in Mohawk culture. (Contains 39 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: