Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarty, Frances; Abbott-Shim, Martha; Lambert, Richard
TitelThe Relationship between Teacher Beliefs and Practices, and Head Start Classroom Quality.
QuelleIn: Early Education and Development, 12 (2001) 2, S.225-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterBeliefs; Classroom Environment; Comparative Analysis; Educational Practices; Educational Quality; Preschool Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractExamined Head Start teacher beliefs and self-reported practices as they related to classroom quality. Found that teachers in the low classroom quality group tended to respond more favorably to statements about inappropriate beliefs and practices than those teachers in either the high or average quality classrooms. Findings support providing professional development opportunities aimed at changing beliefs about teaching practices. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: