Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMinnema, Jane E.; Thurlow, Martha L.; Bielinski, John; Scott, James K.
TitelPast and Current Research on Out-of-Level Testing of Students with Disabilities.
QuelleIn: Assessment for Effective Intervention, 26 (2001) 2, S.49-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-2477
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Academic Standards; Accountability; Alternative Assessment; Criterion Referenced Tests; Educational Assessment; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; High Stakes Tests; Norm Referenced Tests; Outcomes of Education; State Programs; Student Evaluation; Testing; Testing Accommodations
AbstractThis article presents initial findings related to the psychometric issues and current state policies and practices for out-of-level testing of students with disabilities. Findings indicate 12 states have out-of- level testing policies and states are evenly distributed among those that use criterion-referenced tests, norm-referenced tests, or a combination. (Contains eight references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment for Effective Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: