Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRyndak, Diane Lea; Clark, Denise; Conroy, Maureen; Stuart, Christy Holthaus
TitelPreparing Teachers To Meet the Needs of Students with Severe Disabilities: Program Configuration and Expertise.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 26 (2001) 2, S.96-105Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterElementary Secondary Education; Masters Programs; Program Development; Severe Disabilities; Special Education Teachers; Teacher Competencies; Teacher Education
AbstractThis paper provides information on: (1) nationally recognized masters programs to prepare teachers with expertise in severe disabilities and (2) areas of expertise considered essential for teachers who work with these students. Results are discussed according to the population of students, content courses, field experiences, credit hours, and certifications. Recommendations for teacher education programs are offered. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: