Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPullin, Diana
TitelKey Questions in Implementing Teacher Testing and Licensing.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 30 (2001) 3, S.383-429Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0275-6072
SchlagwörterRecht; Age Discrimination; Court Litigation; Disability Discrimination; Educational Change; Elementary Secondary Education; Ethnic Discrimination; Federal Courts; Federal Legislation; Racial Discrimination; School Law; Sex Discrimination; Standards; State Courts; State Legislation; Teacher Certification; Teacher Competency Testing; National Teacher Examinations
AbstractAuthors discuss several key legal issues involving the testing and licensing of teachers to improve educational quality. Primary focus is on federal constitutional and statutory issues in testing those who belong to different racial/ethnic, gender, age, language, and disability groups. Addresses legal implications of new testing requirements in the "Standards for Educational and Psychological Testing." (PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Law and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: