Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPortmann-Tselikas Paul R.
TitelCognitive-Academic Language Proficiency and Language Acquisition in Bilingual Instruction--with an Outlook on a University Project in Albania.
QuelleIn: Mediterranean Journal of Educational Studies, 6 (2001) 1, S.63-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterBilingual Education; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; German; Higher Education; Language Proficiency; Second Language Instruction; Second Language Learning; Albania
AbstractExplores the contribution of cognitive-academic language proficiency to second language acquisition in instructional contexts, using Cummins' concepts of bilingual education. Discusses Albania's educational practices and reviews a joint project by Austrian and Albanian universities that shows how cognitive academic proficiency, along with situational and motivational factors, is essential in determining success in educational contexts using foreign languages for instruction. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: