Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBusch, Todd W.; Pederson, Kari; Espin, Christine A.; Weissenburger, Jacalyn W.
TitelTeaching Students with Learning Disabilities: Perceptions of a First-Year Teacher.
QuelleIn: Journal of Special Education, 35 (2001) 2, S.92-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Accountability; Administrator Role; Beginning Teachers; Educational Strategies; Elementary Education; Inclusive Schools; Learning Disabilities; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Education Programs; Teaching (Occupation); Teaching Conditions; Teaching Experience; Work Environment
AbstractThis article reports perceptions of a first-year teacher of students with learning disabilities. First-year challenges are described, as well as views on assessment, accountability, and inclusion. Recommendations are made for new teachers and steps that teacher educators, school administrators, and experienced teachers can take to ensure the success of first-year teachers. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: