Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChadbourne, Rod
TitelProfessional Teaching Standards: Generic, Subject-Specific or Third Wave?
QuelleIn: English in Australia, (2001) 129-30, S.65-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; English Instruction; English Teachers; Foreign Countries; Literacy; National Standards; Professional Development; Teacher Evaluation; Australia
AbstractExplores the issue of generic versus subject-specific standards in terms of their role in teachers' professional development. Suggests generic and subject-specific standards share a symbiotic relationship. Outlines a basis for a "third wave": some teachers may find at a particular stage in their career that generic standards are more useful than subject-specific standards and vice versa. (RS)
AnmerkungenPublished by The Australian Association for the Teaching of English, P.O. Box 3203, Norwood, S.A. 5067, Australia. E-mail: aate@aate.org.au.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: