Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHumes, Walter
TitelConditions for Professional Development.
QuelleIn: Scottish Educational Review, 33 (2001) 1, S.6-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-9072
SchlagwörterBureaucracy; Conformity; Educational Policy; Educational Principles; Foreign Countries; Higher Education; Politics of Education; Professional Autonomy; Professional Development; Teacher Education; Teacher Empowerment; United Kingdom (Scotland)
AbstractExamines aspects of initial teacher education and continuing professional development in Scotland against the backdrop of McCrone Report recommendations on teaching conditions. Discusses teachers' attitudes toward their own professional development; the nature of professional knowledge, skills, and values; and some principles to promote genuine professional enrichment rather than empty skills training and bureaucratic credentialism. (Contains 39 references.) (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scottish Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: